مبانی نظری و ادبیات پژوهشی تعاریف مفهومی تصادفات و علل تصادفات (فصل دوم)

وب سایت مقاله جزوه پی دی اف، فایل شما در موردمبانی نظری و ادبیات پژوهشی تعاریف مفهومی تصادفات و علل تصادفات (فصل دوم) می باشد و پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و ادبیات پژوهشی تعاریف مفهومی تصادفات و علل تصادفات (فصل دوم)

مبانی-نظری-و-ادبیات-پژوهشی-تعاریف-مفهومی-تصادفات-و-علل-تصادفات-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و ادبیات پژوهشی تعاریف مفهومی تصادفات و علل تصادفات (فصل دوم) در 38 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

تصادفات
  درفرهنگ عميد از نظر لغوي تصادف چنين بيان شده است. تصادف از باب تفاعل به معني به هم برخورد كردن، با هم روبرو شدن، به هم رسيدن و برخورد برحسب اتفاق مي باشد. تصادم نيز از همين باب و از جهت معناي لغوي يعني، به هم زده شدن به هم كوفته شدن، سخت به هم خوردن دو چيز و كوفته شدن دو جسم به يكديگر است (آئين‌نامه طرح هندسي راهها ،1377،ص54)

تعريف تصادف رانندگي
در رابطه با تصادفات رانندگي، اساتيد و صاحب نظران كارشناس تصادفات، تعاريف زيادي را نقل كرده اند؛ كه قريب به اتفاق آنان از نظر مفهوم يكسان بوده و در ذيل چند نوع از تعاريف مربوط به تصادفات رانندگي را ذكر مي كنيم:
1- تصادف عبارتست از برخورد يك وسيله نقليه با وسيله نقليه ديگر يا حيوان، انسان، اشياء يا خروج وسايل نقليه از جاده و يا واژگون شدن آن كه منجر به جرح، قتل و خسارت گردد (آئين‌نامه طرح هندسي راهها ،1377،ص55)
2- تصادف عبارتست از انجام عمل و واقعه اي در رابطه با ترافيك واحدهاي ترافيكي در كوچه، خيابان و جاده و بطور كلي در راه كه در نتيجه آن خودرو يا خودروهايي با ساير اشياء ديگر خسارت ديده و يا شخص يا اشخاص مجروح يا فوت نموده اند(فرایک،1383،ص142).
3- تصادف عبارتست از برخورد يك وسيله نقليه با يك شيء ثابت يا متحرك و يا جاندار يا خروج از جاده و يا واژگون شدن وسيله نقليه، كه نهايتا موجب خسارت، جرح يا قتل مي گردد (عباسلو،1386).
4- تصادف عبارتست از وقوع سانحه منجر به جرح، فوت، خسارت يا تركيبي از آنها، كه در نتيجه برخورد يك يا چند وسيله نقليه از راه واژگوني آن را نيز بايد به موارد مذكور اضافه نمود (فرایک،1383،ص143).
5- برخورد يك يا چند واحد عبور و مرور با يكديگر و اشياء ثابت كه منجر به ضرر و زيانهاي مالي و جاني گردد. كه واژگوني و خروج از جاده هم به آنها اضافه مي گردد (عباسلو،1386).
6- تعريف ديگر، تعريفي است كه مجمع ملي ايمني راه ها از تصادفات رانندگي به عمل آورده است و آن اين است: تصادف، آن واقعه اي در بين يك مجموعه از وقايع است كه مرگ، جراحت يا خسارتهاي ماشيني را به طور غيرعمدي به دنبال دارد (فرایک،1383،ص143).
در اين زمينه تعاريف ديگري نيز مي باشد، مثل:
تصادف وسيله نقليه: به تصادفي گفته مي شود كه وسيله نقليه اي در حركت، دچار خسارت و جرح و قتل شده يا به ديگري تحميل كند.

 تصادف هاي ترافيكي
  تصادف هايي هستند كه در يك مسير و يا يك نقطه، بر سر راه عموم اتفاق مي افتد و بين تصادف وسيله نقليه و تصادف ترافيكي جاده اي تفاوت دارد. بازسازي صحنه تصادف برخوردي كه در مقابل گاراژ شخصي يا پاركينگ خودروها روي مي دهد، از نوع تصادف وسيله نقليه بوده زيرا در سر راه عمومي واقع شده است.
در وقوع يك تصادف رانندگي علل و عوامل بسياري دخالت دارد. بعضي از اين علل ناشي از اشتباهات و كوتاهي ها و يا عدم آموزش عوامل انساني دخيل در ترافيك مي باشد. بعضي ديگر از قصور عوامل دولتي و سازمان هاي مربوطه است كه نسبت به ايمن سازي راه ها اهميتي قائل نميشوند. دراين موضوع مي توان علل و عوامل طبيعي برف و بوران و شرايط اقليمي و محيطي را نيز به آن به عنوان يك اصل اضافه كرد. آخرين علتي را كه مي توان موجب بروز يك تصادف دانست مربوط به وسيله نقليه مي باشد كه در نتيجه نقص فني و بار غير متعارف و امثال آنها رخ مي دهد ( معاونت آموزش ناجا،1377).
با اين وجود قبل از وقوع تصادف يا واقعه اصلي حقايقي موجود است كه ريشه يابي . كشف آنها كمك مؤثري جهت رسيدن به علت تامه تصادف مي نمايد. به همين علت يك كارشناس
مي بايست، سير وقايعي كه نهايتا منتج به وقوع تصادف مي شود.، را پيگيري كند تا به علت اصلي برسد  (معاونت آموزش ناجا،1377).

قسمتهایی از پیشینه تحقیق:
تحقیقات ریزون وهمکاران( 1990) در یکی از جاده های کوهستانی مرگ ومیر در پیچ وخم جاده با بررسی عوامل خطر مربوط به راننده – وسیله نقلیه –  محیط اجرا گردید. 
نتایج بدست آمده:
- سه عامل نادیده گرفتن مقررات – خطا های خطرناک –  لغزشهای بی خطردر وقوع تصادفات موثرند.
- رانندگان مرد بیش از زن مقررات را نا دیده می گیرند و بروز تخلفات رانندگی با افزایش سن کاهش می یابد.


توجه:هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد پس لطفا نگران نباشيد و با اطمينان خاطر اقدام به خريد بفرماييد.

پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مبانی نظری و ادبیات پژوهشی تعاریف مفهومی تصادفات و علل تصادفات (فصل دوم) دانلود مباني نظري تعريف تصادف رانندگي مباني نظري عوامل جاده ای تصادفات پيشينه تحقيق عوامل موثر بر تصادفات جاده پيشينه پژوهش عوامل انسانی تصادفات فصل دوم پايان نامه ارشد تص

مطالب مرتبط

مبانی نظری و ادبیات پژوهشی تعاریف مفهومی تصادفات و علل تصادفات (فصل دوم)


دانلود پرسشنامه فرسودگی شغلی مزلاچ(1993)

جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور کامل زبان انگلیسی یازدهم دبیرستان

بررسي برآورد و نحوة گذراندن فعالیتهای فوق برنامه دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهر شیراز

چارچوب نظری و پیشینه تحقیق کیفیت حسابرسی و تجدید ارائه صورتهای مالی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پزوهش نظریه های مهارتهای جرات ورزی (فصل دوم پایان نامه)

اصول حسابداری 1

اختلالات وابسته به مواد

تحقیق آشنایی با مفاهیم تجارت الکترونیک

مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تجارت الکترونیک و بلوغ تجارت الکترونیک (فصل دوم)

دانلود مقاله بررسی نقش غنی و زیبای فضای سبز در جامعه سنتی